Moeilijk !!!!!

5 september 2012 - Zuid-Scharwoude, Nederland

Vandaag een week geleden zijn Ina en ik teruggekomen uit de US! Voor Ina is het normale leven al weer bezig. Gewoon naar school, werken en ik…. Ik heb het moeilijk! Mis het reizen in Dory… Hoe vreemd het klinkt. Heb alle verhalen en reacties net teruggelezen. Alle pech met Dory…. Maar ook de gevoelens, die ik tijdens het schrijven van die verhalen had, komen terug… Ik heb het moeilijk!!!! Gek, maar ik zit veel op de bank, te piekeren, waarom die tijd zo is omgevlogen…. Voor mijn gevoel ben ik drie weken weggeweest, maar het waren echt drie maanden. Drie maanden, waarin in ik ongelooflijk veel heb gezien en meegemaakt, gevoelt, hoogtepunten, dieptepunten, verlangt naar huis, naar Ina, naar kinderen, kleinkind, familie en vrienden. Nu ik hier zit, kan ik die allemaal opzoeken of bellen, maar ik doe het niet… Mis de US, heb het moeilijk.

Vele van jullie zullen wel weten, dat het huwelijk tussen Ina en mij al een poosje niet is wat je ervan verwacht (sorry aan de mensen die het niet wisten en dat nu hier moeten lezen). Eén van de redenen, waarom ik naar de US ben afgereisd. Ik had de hoop dat de maanden die we gescheiden zouden moeten leven, ons dichter bij elkaar zou brengen… Ik moest mezelf tegenkomen, nadenken, wat wil ik nu eigenlijk met de rest van m’n leven???? Doorgaan met Ina??? Jullie hebben allemaal kunnen lezen dat er behoorlijk wat momenten waren, dat ik haar echt miste!!! Maar het vreemde was, dat het oude gevoel van voor mijn reis, weer terug kwam, tijdens de laatste vier weken, met Ina. Vervallen in oude gewoontes. Alle twee!!! Op de één of andere manier, kunnen we samen niet voor een goed gevoel zorgen. Het lukt ons niet. We houden wel van elkaar, dat is het niet… Maar het goede gevoel dat ik op vele momenten van mijn reis had, is verdwenen. Ik wil het terug en heb het moeilijk. GELUK zit in jezelf!!! Maar ik heb echt het gevoel, dat er momenteel niets meer in me zit. Ben leeg. Er komt niets uit, maar waarom??? WAAROM doe ik zo?? voel ik me zo??, gedraag ik me zo??? Waarom kan ik niet gewoon doen, tegen Ina??? Waarom laat ik aan familie en vrienden niets horen?? Waarom???? Ik probeer het te draaien, maar het lukt me vooralsnog niet! Ik heb het moeilijk. Ik heb gelukkig nog een paar weken, voordat ik weer aan het werk ga! Een periode, die me hopelijk in een betere stemming gaat brengen! Dit moet uit mezelf komen,  ik weet het. Geluk zit immers in jezelf!!!  Ik hoop dat ik jullie niet laat schrikken, het onnodig somber maak! Maar het is mijn gevoel! We komen hier wel uit hoor!!! Maar wanneer en hoe?? Dat is me nu nog onduidelijk… Ik weet dat ik het geluk in mezelf heb zitten. Ik heb het gevoeld. Er van genoten en was trots op mezelf.. Ik heb het moeilijk. Ben ik weer die oude mopperkont aan het worden??? Nee toch!!!

Graag had ik langer in de US gebleven, maar drie maanden was maximaal op een ESTA! Is natuurlijk ook mooi geweest, Heb teveel geld uitgegeven, maar nogmaals het is omgevlogen. Heb ENORM genoten, vooral van Matthys. Die jongen doet het daar super. Ben trots op hem! We hebben tijdens ons samen zijn niet alleen bier en borrels gedronken, gebarbecued en slap gehangen. We hebben onze band een enorme boost gegeven. Iets dat niemand ons ooit nog afpakt! Iets waar ik trots op ben. Hebben samen vader-zoon gesprekken gehad. Echte gesprekken. Samen dingen ondernomen en gedaan. BIJZONDER!  Ik ben blij, dat we dat hebben ingehaald. Was er voorheen nooit echt van gekomen!! BEDANKT MATTHYS !!!!!! Ik ben TROTS op je!!!! Natuurlijk wil ik de andere kinderen niets tekort doen. Ik was blij jullie weer te zien of even te spreken via skype.

Woestijnen, fietsers, Highway, Interstate, spookstadjes, KOA, bergen, kale vlaktes, graansilo’s, bossen, meertjes, beekjes, Alfred, grensovergangen, politieagenten, garages, bergen, Dory, lekkage, benzinepompen, dollars, reacties, supergevoel, wolkenkrabbers, route66, watertorens, bbq, koeien, watervallen, vergezichten, prachtig land, zoutvlaktes, escape, blinderingsdop, Tim, zonsondergang, tom-tom, vuurpot, Scotty, roadblock, hitte, airco, treinen, droge rivieren en meren, Joshua tree, windmolen, regen, T-storms, Niagara, waterdamp, koterkar, elektrisch golfkarretje, stedentrips, zwembaden, bruggen, kerken, vrijheidsbeeld, empirestate, pier-17, T-shirts, Herb, zoeken naar illegalen, groene nagellak, times square, pech, trots, vlaggen,  hulp, aardige mensen, Amerika…. Ik ga het missen.

Iedereen die de moeite heeft genomen om mijn verhalen te lezen , BEDANKT !! Ik heb met veel plezier alle belevenissen/verhalen opgeschreven, al ging me dat soms niet makkelijk af. Maar de reacties deden me goed. Het dagboek gaat nu sluiten….. snik, de werkelijkheid, het gewone leven staat voor de deur, maar gewapend met een schat aan ervaringen ga ik er tegenaan. Ik ga dat goede gevoel, hoe dan ook, terug krijgen. Maar heb het moeilijk.

Nogmaals bedankt!

Rob

1. Dick:
    5 september 2012
    Dapper. Goed van je, dit wegschrijven. Alles is nog vers. Dit zwarte gat, deze boemerang hoort er bij. Trots op je. Keep on fighting.
  2. Niels:
    5 september 2012
    Komt allemaal wel goed ome Rob! Erg mooi dat je de band hebt aangesterkt met Matthys, dat is iets waar je zeker trots op mag zijn! Je bent een topper!
  3. Sandra:
    5 september 2012
    Somber is eigenlijk wel het goede woord,deze laatste bladzijde had ik niet zien aankomen.Wat je/jullie ook doen,het maakt niet uit,jullie zijn alle twee lieverds en jullie komen er wel uit.Wij houden van jullie.
    Liefs Hans en Sandra
  4. Toos:
    5 september 2012
    Ik had het eigenlijk wel gemerkt, misschien tussen de regels door gelezen. Ik vond dat er bij de laatste verhalen met Ina n hele andere Rob achter de PC zat, andere verhalen, andere belevenissen, en dus n andere Rob.......Het was ineens jouw avontuur niet meer Rob, het werd jullie avontuur en als dan niet alles van n leien dakje gaat val je al snel terug in je oude gewoontes........ Jammer van je avontuur, jammer van jullie relatie ,jammer van de droom maar wat je gehad hebt, de kostbare tijd met Matthys en met Dory pakt idd niemand je meer af....... de tijd zal leren hoe het met jullie samen gaat, de tijd zal leren hoe je nu in t leven staat.......maar blijf eerlijk Rob, naar Ina en naar jezelf want je neemt jezelf overal mee naar toe........ nogmaals bedankt dat je alles......ook deze "zwarte" bladzijde met ons gedeeld hebt....... ik wens je alle geluk van de wereld........ sterkte met de ontdekkingstocht naar de rest van je leven.
  5. Ilona:
    Hey Rob,

Knap van je om dit allemaal op papier te zetten. Je hebt in ieder geval een super tijd gehad, met Mathijs en met Dory.
    Maar ja, aan alle leuke dingen zit een eind, helaas.... Kom je weer in de koude kikkerlandje, in het kleine Langedijk. Is allemaal weer even wennen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal weer goed komt. Nog even doorbijten!
  6. Bert & Simone:
    6 september 2012
    Komt niet héél erg als een verrassing, maar toch... Neem je tijd, Rob. Je moet nu weer afkicken na je grote avontuur en dat is logisch en zal gerust wel een tijdje duren. Probeer de dingen te nemen zoals ze komen. We wensen jullie echt alle sterkte en wijsheid toe en als we ook maar iets voor jullie kunnen betekenen dan weet je waar we wonen.... Bedankt voor alles dat je/jullie met ons hebben gedeeld, lieve buurtjes! Big hug voor en van allebei!
  7. Ton:
    6 september 2012
    Dit is wel een onverwacht slot van een mooie periode. Je hoeft geen 14 dagen te wachten met aan het werk te gaan, je kunt ook maandag starten, werk zat. Lijkt mij trouwens ook verstandiger dan nog 14 dagen te gaan zitten simmen op de bank!
  8. Adriaan:
    22 september 2012
    Ja jongen soms kan een het leven niet zo gaan als je wilt. maar achter de wolken schijnt altijd de zon! Ik weet het is aan de laten kant maar kop op en denk aan de mooije momenten die je hebt gehad in de US. En dat ander dat lost zich meestal van zelf op als je maar in je zelf blijft geloven en geluk maak je niet zelf en zit ook niet in je zelf maar dat krijg je met de mensen die om je geven en van je houden zoals je bent oude mopperpot kom maar gouw tot je zelf en vergeet niet dat de zon achter die wolken schijnt.Zie je gouw Adriaan en Natasja,