Washington DC

24 augustus 2012 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Als we op de afgesproken tijd en plek klaar staan om DC te bekijken, staan er nog veel meer mensen en er komen er ook nog aanlopen. Er is geen stoel meer vrij in de shuttle. De chauffeur heeft er goed de gang in en inderdaad met een uurtje worden we bij het Capitol afgezet. We staan op De National Wall. De TROTS van de Amerikanen. Hier gebeurt het. Hier worden de beslissingen genomen en hier zijn heel veel monumenten, musea, standbeelden en andere spiegels van de natie. Ik vond dit erg tegenvallen. Ben hier niet van en de Mall is lang (3 kilometer). Heb ik uit een boekje hoor….. Toch als je voor het Capitol staat, geeft dat wel een apart gevoel. Je herkent veel van beelden op tv… Wij zijn de Mall afgelopen en je komt dan bij het Washington monument. Een hoge naald, die op een bergje staat. Dit is het hoogste punt van de stad. Andere gebouwen mogen niet hoger zijn dan de punt van het monument. Wat ik heel indrukwekkend vond was het World War-II Memorial. Hier maak ik veel foto´s, heb kippenvel over mijn hele lichaam als we verder gaan. We gaan op weg naar het Witte Huis. We hebben geen afspraak met Obama, dus we komen er niet in. Geen handje….

Wat ik me nog heel goed kan herinneren van beelden op tv, was de inauguratie van Obama, staande bij het Capitol en de enorme mensenmassa op de Mall. De mensen stonden tot aan het Washington monument. Ik heb nu een indruk, wat die mensen hiervan hebben gezien en de hoeveelheid mensen die daar hebben gestaan. INDRUKWEKKEND!

Dan lopen we van de Mall af en willen lunchen en een kop koffie…… Dan zien we Hardrockcafé DC. We gaan er naar binnen. Bestellen eten en drinken en ik scoor natuurlijk een T-shirt, met een gitaar erop. Als we voldaan naar buiten lopen, is het Blafheet in de stad. We slenteren wat, zien een terrasje en nemen daar plaats. Hier zitten we een uurtje en ontmoeten en Belg, die een paar dagen in DC zit en daarna naar New-York city gaat. Wij gaan richting Harrisburg de volgende dag en komen woensdagmiddag in Harrisstreet aan. Matthys komt naar buiten en er volgt een emotionele begroeting.

Alle spulletjes zijn inmiddels uit Dory gehaald en ze staat te koop. We horen net van Matthys, dat er al een geïnteresseerde is…. Hopen maar dat ze snel wordt verkocht.

Woensdagochtend vroeg staan we op Schiphol. Dan is het voorbij.. Gelukkig heb ik dan nog een poosje vrij, maar Ina moet Donderdag alweer aan de bak.

1. Ilona:
    24 augustus 2012
    Time flies when you are having fun. Blij te horen dat jullie het zo lekker hebben gehad. Goede reis alvast voor dinsdag op woensdag!
  2. Nick ruiter:
    25 augustus 2012
    halo mama&rob de tijd vliegt voor bij waneer je het naar je zin hebt nog een paar dagen en dan zit juli avontuur er op in amerika dus geniet er nog maar even van voor dat je het weet landt je weer op nederlandse bodem en zit juli mooie avontuur er op maar wel met een hoop mooie herring aan juli avontuur die rob eerst in ze eentje is begonnen en dat mama er later in haar eentje naar toe is gevlogen vindt ik van juli ale twee hart stike knap want ik hoorden wel eens van rob vliegen is niks voor mij en toch ben je dit avontuur aan ge gaan om je zelf te leren kennen en volgens mij is dat aardig gelukt volgens mij als ik steeds je verhaalen aan het lezen was .ik wens juli alvast een goede reis en ik spreek juli snel weer .groetjes en een dikke kus nick
  3. Ina:
    25 augustus 2012
    Nick, over 5 nachtjes zijn we er weer en ik ga er van uit dat je donderdag weer komt eten. Love you, dikke knuf!
  4. Toos:
    25 augustus 2012
    Met n beetje weemoed lees ik de laatste bladzijde van je/jullie reisblog, aan alles komt n eind...... jammer....... ik heb er van genoten en zal t missen, Dory met al haar nukken, al die vreemde snuiters, de spooksteden, de golfkarretjes, de bbq en t biertje op de goede afloop, maar vooral jouw vertelstijl Rob, net of we stiekem op n hoekje stonden te kijken. Bedankt voor al die mooie en minder mooie avonturen....... het is uit met de pret, het gewone leven gaat weer beginnen maar ik denk dat het nooit meer t zelfde zal zijn, je bent n ervaring rijker, n gevoel rijker en daar zul je de rest van je leven aan denken, op teren en steeds van leren........ nogmaals bedankt dat je het met mij en al je andere volgers hebt willen delen....... Goeie vlucht naar (T)huis.
  5. Bert & Simone:
    25 augustus 2012
    Het eind is in zicht... Wat zullen we de verhalen missen! En Dory natuurlijk ook! We hebben geweldig genoten de afg. maanden en ontzettend met je meegeleefd. Op het puntje van de stoel zitten van de spanning en dan weer met een grote glimlach op m'n gezicht of een brok in m'n keel. Rob, je zult absoluut geen spijt hebben van deze onderneming, daar ben ik zeker van. We wensen jullie alvast een goede terugvlucht toe. Bedankt voor alle verhalen! Het zal ook voor ons afkicken zijn! (Gelukkig hebben we de foto's nog....)
    Liefs van de buurtjes XX
  6. Martina:
    26 augustus 2012
    Wauw! Wat een mooie reis hebben jullie achter de rug! En jullie worden lekker Nederlands verwelkomd met die regen ;) Geniet nog van je vrije dagen, nu nagenieten!!
  7. Sandra:
    26 augustus 2012
    Tjoh,is het alweer over,wat gaat dat toch snel! dacht nog shit br maanden naar de States en zitten wij nog aan het Gardameer.Rob thanks voor je heerlijke verhalen en zal ze zeker nog eens lezen .Rob en Ina een hele goede reis terug en hoop jullie snel te zien
  8. Ruud:
    27 augustus 2012
    wat een ervaringen! heb genoten van alle verhalen en zal dat straks nog missen! ik wens jullie alvast een goede reis terug en hoop jullie snel live te zien greetzzzzzz der alte
  9. Nick ruiter:
    27 augustus 2012
    halo mama&rob juli laatste avond in amerika en morgen zit juli reis er op in amerika en vliegen juli weer terug naar holand .ik zou zegen geniet er nog maar even van samen met matthys voor dat juli morgen weer richting het vliegveld gaan en de oceaan weer over steken om weer richting amsterdam te gaan ik wens juli alvast een goede vlucht en ik zie juli donderdag weer .groetjes en een dikke knuffel nick