Dag Dory

27 augustus 2012 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Gisteren hebben we afscheid genomen Dory. Ze staat nog steeds te koop hoor! Dus als jullie interesse hebben, doe een bod!!! Dory staat geparkeerd bij collega Herb en zijn vrouw Sue. Die wonen vrijstaand, hebben veel land om het huis en er was daar een mooi plekje beschikbaar.    Ik had echt de hoop, dat we niet eens naar Herb hoefden te rijden. Vrijdag in de vooravond hadden we al kijkers. Die leken echt zin in Dory te hebben. De man was net gestopt met werken. Hij vertelde dat hij de hele winter de tijd had, om Dory eens grondig onderhanden te nemen en rijklaar te maken voor volgend jaar. De man had er oren naar…. En zou zaterdag in de loop van de dag bellen met het antwoord. Zaterdag duurde en duurde en je zit te wachten op het verlossende woord, Dat kwam niet, een slecht gevoel hierover wel.  Zaterdagavond dan het belletje. Hij mocht Dory niet kopen van z’n vrouw!!!!  Wat moet je daar over zeggen? Hierna heeft Matthys zijn collega gebeld en een afspraak gemaakt om Dory zondag te brengen. Vanaf 13.00 uur zijn we welkom. Als we er aankomen zijn Herb en Sue nog niet thuis. Dan na een paar minuutjes wachten, maken we kennis met hen. Lieve mensen, laten vol trots hun nieuwe huis en bijbehorend land/tuin zien. Prachtig wonen ze. Hier kan Dory voorlopig uitrusten van de 10000 miles, die ik met haar heb afgelegd. Als ik Dory op het gras, vooraan de weg heb geparkeerd en een zoveelste laatste rondje op eventuele spullen die er nog uitmoeten heb gedaan, willen we weer gaan. Maar Herb heeft zin in een paar burgers en vraagt ons wat mee te eten. Dat doen we. De bbq gaat aan, er komt veel vlees op en Sue is in de keuken, van alles en nog wat aan het klaarmaken. Resultaat… Een tafel vol eten en we zitten er een paar uur. Er is teveel eten en kunnen het lang niet op. Maar we hebben het er goed en een gezellig gesprek. Dan is het tijd om te gaan. Ik kijk nog even achterom naar Dory, maar ze is al uit beeld. Dag Dory, zeg ik en moet slikken…....

Gisterenavond zijn we weer naar de bowling geweest. Ik wil het er verder niet over hebben! WAT SLECHT!! Ina en Matthys hebben lol, ik baal! Vanmorgen hebben we het Capitol, hier in Harrisburg bekeken. Veel pracht en praal, beelden, muurschilderingen en historie. Je kunt er een soort tourtje boeken met een gids, maar wij hebben daar geen zin in en maken zelf een rondje. Straks maar met m’n koffer spelen, troep erin en het huis door, opzoek naar spul dat weer mee terug moet naar Nederland.

Reacties

Na het posten van mijn vorige verhaal, zijn alle reacties van jullie in de bedank vorm. Dat waardeer ik zeer natuurlijk, maar ik liep met het idee, om hier nog een laatste verhaaltje vanuit de USA te maken (deze dus) en ook nog een van de eerste dagen thuis. Even wat cijfers over mijn blog. Op de avond van 29 mei, schreef ik mijn eerste korte verhaaltje (thuis op de bank) De teller staat nu op 47 verhalen, 275 foto’s en wat ik het leukste vindt: 519 reacties! Jullie hebben je best gedaan. BEDANKT! Veel van die reacties hebben me natte ogen bezorgd. Andere een lach! Lieve, aanmoedigende, strenge, emotionele, ongelooflijke mooie woorden en verhalen, die ik nog zo af en toe eens inkijk. Er zijn reacties, die me (na het toch al een aantal keren gelezen te hebben) weer natte ogen bezorgen. Die hebben zo’n lading….. zo’n gevoel, hebben de juiste snaar bij me geraakt! BEDANKT!!!!

1. Bert & Simone:
    27 augustus 2012
    Ook een beetje last van natte ogen nu..... Haha! Goeie vlucht en tot woensdag!! XX
  2. Sandra:
    27 augustus 2012
    Me too Simoon,het was echt een heerlijkheid om dit te mogen meemaken Rob en Ina,thanks.Enne waar gaan jullie volgend jaar heen? ik ga weer virtueel mee. xxxxjes vanuit Italie.
  3. Bart, Denise en Jules:
    27 augustus 2012
    Leukleukleuk, nog ff een verhaal. Wel jammer dat de koper afhaakte! Maar ik heb in de reacties op je laatste paar verhalen gelezen dat mensen Dory gaan missen, daar moet dan toch een koper tussen zitten?! Kan niet wachten totdat jullie weer lekker thuis zijn, en 'live' jullie verhalen (en jouw kippenvel en tranen Rob) te horen en zien. Sterkte met het afscheid van Thys! Kus en tot later deze week!
  4. Toos:
    27 augustus 2012
    Een toegift is altijd leuk, beetje emotie hoort daarbij, is toch de afsluiting van n geweldig hoofdstuk en t afscheid van Dory gaat je niet in je koude kleren zitten ook al was ze zo'n dwarskikker. Een echte schrijver bedankt ook altijd zijn lezers op de laatste pagina.
    Het verhaal straks vanuit ZS noemen we gewoon een P.S....... voor nu n fijne reis back home.
  5. Marja:
    27 augustus 2012
    Lieve Rob, bedankt dat we deze reis met je mochten meebeleven. Ik hoop dat je gevonden hebt wat je zocht. Ik heb in ieder geval wat heerlijke leesuurtjes beleefd, dank je wel hiervoor. Verder wens ik jullie een goede thuisreis en alvast welkom terug.
  6. Nick ruiter:
    27 augustus 2012
    halo mama en rob het laatste hoodstuk van juli verhaal is dan eindelijk aan gebroken het was weer leuk om te lezen en dat je Dory daar moet achter laten is dan best wel moelijke voor rob dan want die heeft er toch heel wat kilometers mee getoert door amerika en dat gaat je niet in de koude kleren zitten want je hebt toch een soort band op gebouwd dus een traantje laten is niet erg dat hoort er ook bij .en heel veel sterkte met het afscheid nemen van matthys .en ik wens juli alvast een goed vlucht toe en alvast welkom thuis groetjes en een dikke kus
  7. Marijke:
    27 augustus 2012
    Ik heb elke keer met heel veel plezier je verhalen gelezen,en nu is er een einde gekomen aan je avontuur!! Geniet nog even van jullie laatste dag en een goede reis terug! Liefs en een kus marijke
  8. Barrel:
    27 augustus 2012
    Ook ik heb erg genoten van je verhalen, maar ben toch wel blij dat ik woensdag eindelijk naar Schiphol mag. Heeft nu wel lang genoeg geduurd. Ha ha ha. Geef die slappe broer van me een dikke kus en jullie een hopelijk fijne reis. Tot woensdag. xxx
  9. Ton:
    28 augustus 2012
    Hi Rob en Ina, een goede reis morgen. Hoop dat die van jullie net zo lekker rustig is als die van ons vorige week. Rob, jij bedankt voor je verhalen, maar je kwajongenstijd ;-) is nu bijna voorbij, dus ga je alvast maar voorbereiden op je terug keer in het arbeidzame leven. Je eerste werkdag zullen we maar starten omstreeks 11.00 in een restaurant, want je zal wel wat te vertellen hebben en je weet ik ben nieuwsgierig vooral naar je levenservaringen. Tot "binnenkort"!
  10. Piet emmerig:
    30 augustus 2012
    Welkom thuis weer Rob & Ina .
    Heb je verhalen gelezen, wat een boekwerk
    Zo ga je weg en pfff nu ben je alweer terug
    groetjes Elly & Piet