Gearresteerd!!!

1 juli 2012 - Clinton, Oklahoma, Verenigde Staten

Vandaag ben ik opgepakt door de politie van Oklahoma! Daar zat ik dan, achterin de politie auto in de arrestantenruimte. Gelukkig viel het allemaal mee en kon ik en de politieagente erom lachen. Ik zit momenteel in Arcadie Lake, Central Statepark, Edmon. Ik schat, ongeveer 30 miles voor Oklahomasity. Ik reed na een lange dag het park op en dan kom je bij een soort incheckbalie, waar je een aantal plekken krijgt toegewezen. Je kiest er een uit en dan moet je terug naar die balie om je plek door te geven en te betalen. Nu had ik dat niet helemaal goed begrepen en dacht dat ik morgen bij uitrijden moest betalen. Foutje bedankt. Ik kijk op de eerst toegewezen plek, nr501. Lekker er is schaduw, die pak ik. Alleen werkt de stroompaal daar niet, dus naar de volgende plek. Het is nr 506 geworden. Heb stroom, sluit water aan (veel druk) en neem een biertje. Niet helemaal koud, maar het ging. Ik had inmiddels een aantal blikjes in het vriesvak van de koelkast gedaan en pakte net mijn 2e blikje, toen er een politiewagen met agente verscheen. Of ik al betaald had??  Nee, natuurlijk niet, dat moet toch pas bij het uitrijden! De agente maakt me duidelijk, dat dit niet helemaal de bedoeling is en ik mag achterin de politieauto om naar de balie te rijden. Ik maak excuses, ook aan de balie, leg uit dat mijn Engels soms gebrekkig is en het is geen probleem. Ik betaal voor een nacht. De vriendelijke agente, staat te wachten en vraagt of ze me terug moet brengen naar Dory, of dat ik liever ga lopen. Graag neem ik weer plaats achterin de auto en we kletsen wat. Waar ik vandaan kom, over route66 en voor ik het weet sta ik weer bij Dory. Eindelijk kan ik het 2e blikje bier open maken. Lekker!!!! Maar dan een onaangename verrassing. Ik hoor water lopen. Ja echt waar… De reparatie die Tim, heeft uitgevoerd, is gesprongen. Als een gek, haal ik de waterdruk van de leiding. De vloer van Dory is werkelijk zeik en zeik nat.. Het water komt overal uit. Ik laat haar maar voorlopig staan druppelen… Klinkt gek, maar het moet eerst drogen. Dan zal ik proberen, de boel weer dicht te krijgen. Het is werkelijk een waterballet. Ik heb nog oude Earl-doeken en die gooi ik op de grond. Laat ze water opnemen, uitwringen en weer opnieuw, enz. enz. Hoop maar, dat de hitte de vloer weer droog krijgt.

Vandaag (zaterdag) ga ik richting Texas, Amarillo…  ben al een aardig eind op weg en hoop vandaag niet te lang te rijden, maar ik ben afhankelijk van het vinden van een camping en dat is soms lastig, waardoor je toch onbedoeld een lange rit maakt. Hoe dan ook, ik ga nog steeds richting L.A.!!!!!

Ik ben uitgekomen in Clinton – Oklahoma. Ben voorbij Oklahoma-city (wat een stad…) de route kwijt geraak en heb een andere highway naar het westen genomen. Ik kwam in niemandsland uit ( 4 uur door land met niets behalve ranges en boerderijen gereden). Wat een enorm droog, groot gedeelte hier. Heb ik weet niet hoeveel totaal drooggevallen rivieren een kreekjes gezien. Soms een aantal koeien onder een boom. Dat was het. Kaal, leeg land.. Er staat een enorme wind en heb uren aan m’n stuur moeten trekken, vanwege de zijwind. Dan is zo’n groot ding een windvanger hoor!!  Maar gelukkig stond ik net na 6.30 op een camping. Met wifi.. Net een leuk gesprekje gehad met Matthys, die heeft de TT overleeft en lag naast Marijke in z’n bedje, beetje te facebooken… De vloer van Dory, is door de warmte ( vandaag 108 ) lekker aan het drogen. Heb helaas wel weer remproblemen. Morgen maar weer langs een garage..

Ik zie zojuist, dat Las Vegas, nog maar 1023 miles rijden is… Geen idee of ik dat ga halen! We zien het. Ik geniet nog steeds, baal af en toe wel van de pech, maar dat hoort erbij. Ik weet nog niet wie Rob is!! Maar heb wel geleerd, rustiger met tegenslagen om te gaan! Ik weet ook dat er nog meer gaan komen.

Geniet van ieder moment!!!

Rob.

1. Toos:
    1 juli 2012
    Rob, ik hoop niet dat je de rest van je reis, rem en waterleidingen moet blijven repareren, want anders weet je straks langs de hele route 66 alle garage houders van naam. Wel fijn dat je bij n pech gevalletje rustig weet te blijven want aan boze politieagenten heb je niets (dat weten we in Nederland ondertussen) en dat water op de vloer......ach......vloerbedekking ook weer lekker schoon. En dan nog 1023 miles.....makkie......want aan t eind van de reis vind je goud, herinneringen, ervaring, n leuk boek, jezelf , Ina. je doel is bekend.....go for it
  2. Barrel:
    1 juli 2012
    Hoi pap, ik hoop inderdaad ook dat het straks allemaal een beetje mee gaat zitten!!! Hoop dat je het snel weet te verhelpen!!! Maar je moet wel een beetje gas geven want je moet nog terug ook hè naar Washington DC!!! Om Ina op te halen op 1 augustus!!!

Succes!!!

Kussie
  3. Ina:
    1 juli 2012
    Niet te hard gassen, stel je voor dat Dory er helemaal mee uitscheidt, we willen er in augustus nog wel mee kunnen rijden hoor!
  4. Gonnie:
    1 juli 2012
    Heeee Robbie, Hihiu was ff schrikken dat je gearresteerd was hè. Had er bij willen zijn om je gezicht te zien. Vind je verhalen echt leuk. Wel jammer dat je wel veel pech heb met dory. Blijf je volgen dikke hug vanuit oudkarspel.
  5. Bart, Denise en Jules:
    1 juli 2012
    Jammer dat Jules het nu nog niet snapt, maar wat zullen jullie later lachen om het politieverhaal. Opa is een echte boef! ;-)
    Ik hoop dat Dory de weg nog weet en dat ze je veilig naar Washington (en verder) brengt. Ik meen te lezen dat je zelf ondanks de tegenslagen geniet en dat vind ik super leuk om te lezen. Ga zo door (just keep swimming) xxx
  6. Mike:
    1 juli 2012
    Haha, Just keep swimming is wel erg letterlijk in dit verhaal Denise, hopelijk hoeft dat niet hoor. Zit het lekker achterin zo'n politie auto, of toch een beetje benauwd? Heb je al een keer gegodverd deze reis?
  7. Nick ruiter:
    1 juli 2012
    hoi rob heb je dat ook eens mee gemaakt om door de politie opgepakt te worden .om dat het voor jouw een beetje onduidelijke was met het incheken bij de camping gelukig begrepen ze het dat het niet de bedoeling van jouw was .en te hopen dat het water probleem van de leidingen straks niet meer voor komt en anders is het gewoon zwemmen in je eigen Dory zwembad hahahah.en later lachen we er alemaal om .groetjes nick
  8. Sandra:
    1 juli 2012
    Ha die Rob,The Dory Swimmingpool! Hoop dat het nu over is met de lekkage want dat is toch ff minder maar goed met die hoge temperaturen doet het wel lekker snel drogen.En dan in the policecar......heb ik nog nooit mee gemaakt! Nou man doe voorzichtig an met Dory en in spanning afwachten wat Rob nu weer mee maakt in the adventures of Dory and dutch Rob.

dikke hug van ons
  9. Marijke:
    1 juli 2012
    Nou Rob hopelijk heb je zo wat meer geluk met Dory, maar je geniet en daar gaat het toch om!!! gewoon blijven genieten van alles wat je meemaakt! x van ons
  10. Bert & Simone:
    2 juli 2012
    Hey Rob, had natuurlijk al via FB gereageerd. Hoop dat Dory weer een beetje is opgedroogd en de leidingen weer zijn gerepareerd. Maar dat staat ongetwijfeld in je volgende verslag. Erg grappig dat Ina zo adrem reageerde op de AH-folder, de schat! Ze wilde morgen meteen op koopjesjacht natuurlijk! Gelukkig kan ze nu wel 99 koopjes scoren i.p.v. maar 66.... Haha! Succes en tot de volgende dory... uhhh...story!! Liefs van ons.
  11. Marja:
    2 juli 2012
    Hallo Rob, nou eigenlijk heb je wel veel pech met Dori (verDORI!!!) Maar ook hier komt weer iets positiefs uit. Je leert om te gaan met tegenslag. Vroeger was dat idd wel eens een probleem. Ben blij voor je dat je daar nu aan kan werken. Het maakt het uiteindelijk voor jezelf wat makkelijker en dat gun ik je van harte, want je bent gewoon een hele goeie kerel. Geniet nog maar lekker van je avontuur, en ontmoet heel veel interessante mensen. Eigenlijk is ieder mens op zijn manier boeiend. Wees ook voorzichtig. Veel liefs.
  12. Martina:
    2 juli 2012
    Hai Rob, wat een luxe dat je gewoon even heen en weer naar de receptie wordt gereden, met airco neem ik aan ;) Je klinkt lekker positief ook al zit het niet altijd mee, ga zo door en de foto's zijn weer super!
    groetjes Martina
  13. Winny:
    3 juli 2012
    Hee Rob ben blij dat het goed met je gaat ondanks Dory's kuren ,maar ja het is ook al zo'n oud besje dus je moet lief voor haar zijn. En zie ik dat je bij kFC bent geweest?
    Liefs van ons Cees en winny
  14. Ragnhild:
    5 juli 2012
    Hoi lieve Robbie, lang geleden....... Ik hoorde van Marja over je reis en je blog. Leuk om al jouw avonturen te lezen. Wat goed van je!
    Liefs,
    Ragnhild