Nieuwe tijdzonde. New Mexico!

5 juli 2012 - Tucumcari, New Mexico, Verenigde Staten

Ik ben vanmorgen vroeg mijn bedje uit. Korte nacht gehad. Gisteren was het hier natuurlijk Independence Day en dat wordt gevierd met vuurwerk. Veel vuurwerk. Er waren allemaal pamfletten opgehangen op de camping, dat vuurwerk toch echt verboden was, maar ik denk, dat de Amerikanen op deze camping wat moeite met lezen hadden. Tot over 01.00 uur hoor ik knallen. Soms voor mijn gevoel vlak naast me. Harde knallen, doffe en geratel… Ik kan er niet van slapen en eindelijk lijkt het rustiger te worden en val ik in slaap. De wekker loopt echter al om 05.45 af.. korte nacht! Ik ben om 08.00 uur, afgesproken tijd, bij de garage. Er is een knappe wachtruimte en ik neem daar plaats. Om 08.45 uur is de klus al klaar. Of ik even $115.00 wil aftikken. Ik slik een paar keer, maar betaal. Heb geen keuze. De remmen doen het weer! Alleen moet ik dagelijks de remolie bijvullen, volgens de garageman. Er lekt ergens iets (daar was ik al achter), maar men heeft niet de bezetting om dit probleem echt op te lossen. Daar wacht je dan anderhalve dag op!!!! Het is een klus die behoorlijk wat uren in beslag zal nemen en daar heeft hij geen bezetting voor! Aan de andere kant denk ik aan de rekening die ik dan zal hebben gekregen….. Dus op naar een benzinepomp, remolie kopen voor Dory en iedere dag wat bijvullen.  Net als de motorolie, daar is Dory ook gek op. Het kan natuurlijk ook niet anders met zo’n oud beestje…

Onderweg veranderd heel langzaam het kale Texaanse landschap. Eerst kom ik Windmolenparken tegen. Die had ik hier nog niet gezien. Het zijn er veel. Ruimte genoeg en geen bewoners die last van die dingen hebben. Dan komen er in het kale land, struikjes en kleine bomen. Het wordt groener. Daarna verschijnen diverse berghellingen. Blij dat het uitzicht anders aan het worden is. Ik doe een aantal ghost towns, aan. Heb wat foto’s genomen en die staan inmiddels op m’n blog. Ook zie ik onderweg drooggevallen rivieren. Hier heb ik ook wat foto’s van geplaatst. Gek gezicht hoor!! Maar hier normaal. Ik sta momenteel op een camping in Tucumcari – New Mexico. Het is hier stil en warm. Zit ik lekker even op fb te kijken, hoor ik een plof in een van de kastjes…..Water!!! Nu weer een andere koppeling losgeschoten. Inmiddels is dit weer verholpen… Je wordt er handig in, zeg maar. Matthys belde me ook nog even. Hij was onderweg in de Staat New York. Aanstaande weekend, komt er geen bezoek van hem… Jammer! Hij moet werken en gaat het niet redden. Ik ga nog maar een paar dagen naar het westen….. Las vegas, slechts 750 miles te gaaaaaaaaaaaannnnnnn.

Tijdsverschil met Nederland: 8 uur!

1. Ina:
    6 juli 2012
    Goed dat Dory gerepareerd is, jammer dat het euvel niet echt is verholpen, blijft oppassen.
    Hou je de tijd in de gaten, het is zo 1 augustus!
  2. Martin:
    Hoi Rob,

Het is al weer even terug dat ik schreef, maar ik lees ieder verslag van je. Wat een verhaal en wat maak je wat mee zo.
    Veel plezier nog verder met je zoektocht, stop even in
    Las Vegas om op het goede nummer te spelen dan kan je een maand extra bijboeken.( misschien heb je het nodig )
    Rob ik spreek je weer groetjes Mart en Joke
  3. Toos:
    6 juli 2012
    Motorolie, remolie, water, motorolie, remolie, water.
    Bis repetita manent . Dat betekent zoveel als:
    "Wat men tweemaal herhaald heeft, blijft in de herinnering"
    Verba volant, scripta manent . Dat betekent :
    "Woorden vervliegen, het geschrevene blijft"
    Ventis secundis, tene cursum
    "Als de wind gunstig is, behoud koers" ("Go with the flow")
    Vinum et musica laetificant cor
    "Wijn en muziek verlichten het gemoed"
    conclusie: hou Dory zoet met remolie en motorolie, knijp af en toe de waterslang vast, blijf schrijven, neem op zijn tijd een wijntje(biertje mag ook) zing lekker mee en blijf op de goede weg.
  4. Nick ruiter:
    6 juli 2012
    hoi rob begonnen je handjes niet te jeuken toe je het vuurwerk horden je dacht zeker waar is de vuurkorf van bert die ik om kan gooien voor een vuurtje op straat .dat wordt heel veel remolie kopen voor Dory &motorolie dan maar een paar biertjes minder kan ook geen kwaad .let je er wel op dat je 1 augustus mama van het vliegveld ophaalt
  5. Bert & Simone:
    8 juli 2012
    Haha, die reactie van Nick! Wij hadden zelf ook zoiets van: ojee, nu denkt ie aan nieuwjaarsnacht. Straks wil ie (kerst)bomen in de hens gaan steken... Als dat maar goed gaat! Verder prachtige foto's!
    Laters!