Update

19 juli 2012 - Raton, New Mexico, Verenigde Staten

Tijd voor een update.

Het is nu alweer donderdagavond en jullie komen bijna je bed uit.  Terug naar de lekke band. Die was niet lek, maar het loopvlak was er totaal van af. Lange flappen klapperden tegen de wielkas van Dory aan. Gelukkig op een aantal miles een bandenboer.  Die kon of wilde me niet helpen en had deze maat niet op voorraad. Hij stuurde me naar ok-rubber, even verderop. Die hadden die banden wel, maar kosten $200,00 per stuk, ex tax. Ja doe maar dan.. wat moet je. De man, die mijn band verwisselt, laat me ook een andere band op de achteras van Dory zien. Niet best en moet echt vervangen worden. Maar ja, denk ik, nog een keer $200.00 en ik heb al zoveel uitgegeven aan Dory. Ik kan zelfs een korting van 10% krijgen als ik er twee neem, maar ik ben zuinig en doe het niet. Ga weer gokken. Er zijn volgens de man goedkopere, maar die moet hij bestellen en zijn dan morgen in huis. Nee, dat doe ik niet… Een dag wachten. Heb ik al genoeg gedaan en ben blij dat als ik weer kan rijden met één nieuwe band. Dan kom ik na uren rijden weer in de buurt van Needles en weet dat de garage waar ik een aantal dagen gestaan heb, ook banden verkoopt. Ik bel mijn vriend, monteur Scotty. Vertel dat ik bijna bij hem ben en dat ik een probleem met een band heb. Ik ben natuurlijk welkom. Maar ik heb ook een probleem met remmen die blijven hangen en dat maakt een piepend geluid. Dat vind ik niets.  Dus ook maar naar de remmen kijken aub. Ik spreek af de volgende ochtend 7.00 uur. Scotty maakt de remmen  weer gangbaar en dan die band. Heeft hij niet op voorraad. Het blijkt een maat te zijn, die niet meer wordt gevoerd. Is niet zo verwonderlijk met dat oude ding, maar toch. Hij belt naar een plaats verderop. Die kunnen het regelen. Het wachten gaat beginnen. Dat bedrijf verderop had die band ook niet, maar dacht het wel even te kunnen regelen.  Niet dus. Er komt geen band. Dan gaat Scotty verder zoeken en heeft er één gevonden. Die moet alleen nog naar Needles. Scotty en ik gaan samen lunchen bij de chinees in de stad Hij staat er op dat hij betaalt. Geen probleem, ik heb al genoeg uitgegeven…. Dan als we terug komen na het heerlijke eten, staat er een band. Die gaat onder Dory en nu ben ik echt blij… Reken af, ga de interstate op en rij door tot Kingman. Stond weer op dezelfde camping als op de heenweg, maar dat geeft me niets. Gisteren door Arizona (Indianen-land) gereden naar New Mexico. Ik ben nu boven in New Mexico in de plaats Raton. Heb vandaag een zware bergetappe gehad, zeg maar…. Morgen ga ik naar Dodge-city in Kansas.

1. Ina:
    20 juli 2012
    Leuk! Een andere mevrouw de Pauw. Ik kom in een gespreid bedje straks zonder kinderziektes. Dikke kus
  2. Sandra:
    20 juli 2012
    Ik dacht al een paar dagen,waar is Robbie nou met zijn verhaal,nou gelukkig is hij er weer dan.Toch minder spannend hi hi,maar ja je hebt het veels te druk met die Dory van je.Je moet het ook gewoon bij 1 vrouw houden Rob,die Ina van jou is toch helemaal perfect,mankeert niets aan.xxxjes.
  3. Koos en Elly:
    20 juli 2012
    nou Rob,als we dat zo lezen, is Dory ondertussen jaren jonger geworden, en jij natuurlijk ook denken we.
  4. Nick ruiter:
    20 juli 2012
    hoi rob en hoe was de chinees daar was die beter dan in noord scharwoude of is de chinees in noord scharwoude beter kun je ze met elkaar vergelijken of moet je dat gaan testen .en nu kun je weer veilig de weg op met de nieuwe band is ook weer een veilig gevoel voor je het is te hopen dat nu ale kinderziektes er nu uit zijn .zo dat je veilig naar wasington kan gaan rijden om mama op te halen van het vliegveld .
  5. Toos:
    20 juli 2012
    Zo heb je er ineens weer n maatje bij, Scotty, n vreemde man die zomaar n toerist bij staat in moeilijke tijden en ook nog de chinees betaalt, geweldig dat over heel Amerika zulke mensen wonen maar vergis je niet dit soort dingen komt van 2 kanten........je zaait bij de een en oogst bij de ander en zo blijkt de mens op deze wereld niet zo slecht te zijn als sommige mensen denken.