Zaterdag 07-07-2012

8 juli 2012 - Gallup, New Mexico, Verenigde Staten

Er is vandaag duidelijk een einde gekomen aan de hitte. Vanmiddag tijdens een behoorlijke regenbui was de temperatuur…. 16 graden! Een enorme overgang. Ik sta op een camping in Gallup - New Mexico. Ik denk nog zo’n 50 miles en dan ben ik in Arizona. Net eens even op de kaart gekeken, die ik van Nick heb gekregen. Ik kom nu toch wel in de buurt van LA. Ook heb ik eens bekeken hoe ik terug zal rijden. Hopelijk kan ik nog uitstapjes, aan het Jushua Tree  park, de Grand Canyon en Las Vegas maken.

Vandaag een werkelijk prachtige rit gemaakt. Vanmorgen laat vertrokken vanaf de camping. Ik had geen wekker gezet en het was een lawaaierige nacht, zo pal naast de interstate. Ik ben veel wakker, maar slaap toch tot een uurtje of 08.00. Dat is laat hoor. Ik ben altijd een trage starter. De bekende koppies koffie, ontbijtje, douchen en ik wilde de finish van de tour ook wel meekrijgen. Uiteindelijk 10.30 uur van de camping af. Eerst maar weer een benzinepomp opzoeken. Dat lukt, koop ook nog wat motorolie voor Dory. Ze vindt het heerlijk. Remvloeistof bijgevuld en karren maar. Het kost me ruim een uur, om Albuquerque achter me te laten. Wat een enorme stad is dat. Ik volg natuurlijk route 66 en ga dit stuk niet over de interstate. Een grote stad heeft veel stoplichten en die staan langer op rood, dan op groen, maar ik geniet. Dan uiteindelijk de buitenwijken van de stad en ik besluit de interstate op te zoeken. Ik kom echter in de file, door wegwerkzaamheden. We moeten van 6 rijbanen naar 1!!! Dat is dringen en persen.. Maar ik geef er niet om. Heb alle tijd.. Hoef niet op een afgesproken tijd , op een bepaalde plaats te zijn. Dan einde wegwerkzaamheden en een vrije weg. Nog een aantal splitsingen naar andere interstates, maar tom-tom geeft netjes aan welke rijbaan ik moet nemen en dat gaat zonder problemen. Wat een prachtig landschap, zie ik.  Al rijdend neem ik wat foto’s, maar die zijn lang niet zo mooi als het in werkelijkheid is. Ik geniet volop! Wel gaat het ander weer worden. Ik zie in de verte donkere wolken hangen. Mijn zonnebril verruil ik voor m’n gewone bril en de bui komt steeds dichter bij. De eerste druppels vallen. Het wordt kouder en ik doe de airco van Dory uit! Dan begint het echt te regenen en het zicht wordt snel minder. Ik pas de snelheid maar aan, wat de meeste auto’s trouwens ook doen. Alleen vrachtwagens denderen gewoon door!!!! Onderweg ga ik een paar keer de interstate af, om natuurlijk de oude route te volgen. Ik kom door Grants. Breng daar een bezoek aan de Mac. En heb contact met Ina. Wel handig hoor dat internet… Ik vervolg na Grant de route via de interstate en neem de afslag Gallup. Daar zie ik een Wal-Mart. Ik moet nog wat boodschapjes hebben dus ik stuur Dory de parkeerplaats op. Als je ooit in Amerika bent, maak niet de fout die ik ook beging. Zaterdagmiddag, met regen een bezoek aan de Wal-Mart brengen… Allemensen wat een volk in die winkel. En als ik de spulletjes die ik moet hebben in mijn karretje heb liggen, komt het ergste.. De rijen bij de kassa!! Ik sta eerst in een rij, waar geen beweging in zit. Mooi kort rijtje, maat wat er aan de hand is, geen idee. Ik ga geen centimeter naar voren. Ik verlaat die rij en pak de volgende maar. Die lijkt vlot te gaan. Als ik bijna aan de beurt ben… Laat de vrouw voor me een fles wijn vallen. Paniek in de tent. Alles moet eerst worden opgeruimd, voordat er ook maar weer één boodschap wordt gescand. Wat een ellende. Maar ach, buiten is het koud en het regent, dus…… Als ik de boodschappen in Dory heb geladen en opgeruimd, zoek een camping op. Dat lukt me snel. Het heeft hier pittig geregend. Plassen in overvloed. Een nieuwe ervaring voor Rob en Dory!  Ik ga lekker een joggingbroek aantrekken!!!

Rob

1. Ina:
    8 juli 2012
    Ik herken je bijna niet, rustig afwachten voor een rood stoplicht! Goed bezig. Leuk die foto van Nemo, heeft Dory ook wat. En denk erom: fish are friends not food. Hou het maar bij kip. Xxx
  2. Nick ruiter:
    8 juli 2012
    hoi rob dat ben ik ook niet van je gewend dat je nu wel rustig bent voor een rood stoplicht anders was het altijd zuchten en ongeduldig zijn meschien begin je het toch te leren in een druk land met heel veel verkeer .en meschien als je eind september weer naar de Forbo moet en het is dan druk op de weg dan denk je het is helemaal niet zo druk vergelijke met de vs daar was het veel drukker op de weg .en je foto van Nemo op de zeeppompje is zeker een nieuw vriendje voor Dory .geniet ze en hou je wel de datum in de gaten want het is zou 1augustus en dan komt mama
  3. Marcella:
    8 juli 2012
    Zo, weer even al je verhalen bij gelezen! Klinkt allemaal weer goed en kan wel merken dat je nu echt begint te genieten van je reis. Foto's erbij blijven erg leuk, maken het allemaal nog levendiger. En de joggingbroek mag uit de kast, wat een overgang inderdaad. Hier hebben we weer een paar mooie dagen achter de rug maar vandaag regent het helaas weer, dus een mooie dag om je verhalen te lezen :) Enjoy!!
  4. Toos:
    8 juli 2012
    Ja hoor, ik lees nu gewoon een heerlijk ontspannen "iemand" die heerlijk op vakantie is en geniet van de omgeving.
    Trouwens leuk zeep pompje van Dory, waak er alleen voor dat het niet te gek wordt, wij hebben hier ooit ons hele huis een ander kleur gegeven omdat ik de kleur van 'n asbak zo mooi vond dus voor je er erg in hebt is heel Dory oranje met witte strepen en een beetje zwart.
  5. Rob Korpershoek:
    Hé Toos,
    Leuk idee, een ander behangetje en een lik verf.... hahahaha

En wat betreft de andere reacties: ik begin walgelijk rustig te worden... Herken mezelf niet meer! Vandaag maar eens lekker ouderwets op rode stoplichten reageren. hahaha