Radiostilte

19 juni 2012 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Eerst wil ik jullie allemaal bedanken, voor de grappige, leuk bedoelde, warme, toffe, lieve, goede en fijne reacties op mijn verhalen tot nu toe. Het zijn er 133!! Lief!!!!  Heb het er soms moeilijk mee, maar over het algemeen doen ze me goed!  VOORAL DOORGAAN!!! De EMO-stemming waar ik me vrijdagavond en zaterdagochtend in bevond is gelukkig verleden tijd. Hoort kennelijk bij het vinden, van een stukje van jezelf. Ik ben niet een mannetje dat zijn emoties de vrije loop laat, maar ik kan het, heb het in me!! Moet ik daar 54 jaar over doen??? Beter laat dan nooit. Soms in het verleden zag ik het wel, bij mezelf, maar als het dan te dicht bij me kwam, een grap of dicht. Hoop dat dit zo blijft. Zaterdag geskyped met Ina. Fijn! Maar moeilijk. Om het ons zelf iets makkelijk te maken, hebben we een soort van radiostilte afgeroepen. Lukt niet echt, maar nu hebben we, dagelijks één keer contact via Messenger. Dat is voor Ina en mij wat makkelijker en kunnen we groeien naar de echte radiostilte! Als Dory en ik straks onderweg zijn heb ik veel minder contact met jullie. Dory beschikt niet over Wi-Fi!! Ja, ja, de eerste tekortkomingen komen aan het licht haha. Ik ben afhankelijk van McDonalds.  (als dat maar goed gaat!!!) Daar is namelijk door de gehele USA  Wi-Fi. Wel, op naar de burgers!! Vandaag maar gezond. Ik eet de laatste dagen veel vers fruit en fruitmixes. Het is ff wennen, maar doet me goed! Ja ik weet het, er is al veel commentaar op het eten en drinken gekomen. Ik dacht, dat kan ik veranderen!! Zo geschiedde!

Dory: Haar conditie wordt steeds beter. Wat is die Earl een taddik zeg! Je kon het eigenlijk al zien hoe die man zich kleedde. Wat een vuil! Ik maak maar een opsomming: Kippenveren, muizenkeutels, hondenharen (Sorry Toos, Zie net je foto op FB van Missy) stof, plak en troep, afval in de lades en kasten niet te geloven. Vandaag uren bezig geweest om alle hondenharen van de bank te krijgen. Fijn een stoffenbank met al die haren. Voeg er een stofzuiger bij, die nauwelijks werkt en je bent uren zoet. Huishouden valt niet mee. Phoe. Eerst de stofzuiger maar eens uit elkaar gehaald. Holy shit Alle filters en opvangbakken zitten vol!!. Ik heb voor dit soort klussen handschoenen aan, want heb met mezelf afgesproken, dat dingen die ik niet eerder heb aangeraakt, alleen met handschoenen pak. De stofzuiger lijkt beter te werken, zonder slang, maar met de slang eraan, knudde!! Lijkt wel of Earl een bos heeft aangezogen. De hele slang zit vol. Ik krijg hem leeg en mijn stofzuigertje doet het nu goed!!! Na de bank heb ik de topsleaper onder handen genomen. Wat een benauwde ruimte. Ik ga hier NIET slapen!! Dan het andere bed maar uitgeprobeerd. De bank uitschuiven, kussens plat, beter. Hier ga ik de komende weken dromen. Dan maar iedere avond bedje opmaken. Gelukkig kan ik van Matthys beddengoed meenemen. Alles wat ik uit de camper heb gehaald, is gewassen, maar schoon? Jullie denken misschien wat een zeikert die Rob, maar ik ga er zo echt niet mee weg! Krijg jeuk over m’n hele lichaam. Morgen laatste gedeelte schoonmaak, boodschappen doen, alle gekochte spulletjes naar binnen slepen, Bevoorraden!! Morgenavond het afval van Thys buiten zetten en dan Woensdagochtend richting Springfield Illionois. Ruim 800 miles en als je niet over de interstate en tolwegen gaat, bijna 12 uur rijden, zonder stops. Ik heb de Croes control nog niet werkend gekregen, Hoop dat het wel gaat lukken,, anders.. klompvoet!! En veel stoppen. Moet ik toch al volgens Thys! Moet ie weer pissen…  Nu kan ik aan de kant als ik het wil. LekkerHOOORRRRR . Ben blij dat ik eindelijk de beslissing heb genomen om te gaan(BAR)!! Is een heel proces, kan ik jullie vertellen.

Alle verhalen en jullie reacties laat ik uitbrengen in boekvorm, als ik weer terug ben. Dat kan namelijk via reislogger, leuk idee en al meerde keren geopperd. Dus wil je in een boekje staan, reageer.

Liefs, Rob

1. Marja:
    19 juni 2012
    Weer errug leuk Rob, ik zie je ook echt voor me.....hahahahahaha Man vecht met stofzuiger........Stofzuiger wint!!!!!!
    Ga door Rob, je hebt het in je.
  2. Toos:
    19 juni 2012
    Natuurlijk wil ik in dat boekje, zeker nu Missy er ook in voor komt, dus ik probeer iedere keer te reageren. Wat betreft de jeuk......het begint hier ook te kriebelen hoor want we willen nu verhalen lezen over je avontuur, over mooie en minder mooie wegen, over onverwachte ontmoetingen en gesprekken met lokale mensen of avonturiers die net als jij onderweg zijn naar......vul maar in, over vreemde vogels en rare snuiters(zonder otrivin). Kortom laat ons hier in Nederland, Amerika zien, zoals jij t ziet, zoals jij t beleefd. op naar McDonald, goeie reis !!!
  3. Isabel, Michael & Marita:
    Hoi Rob,
    Leuke blog! En wat goed dat (na de nodige inspanning)de camper nu spik en span is. We willen je een ontzettend mooie reis wensen. Wat goed dat je deze mooie 'ontdekkingsreis' maakt. Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen ;-) Safe journey! en veel plezier. Groetjes van ons
  4. Ingeborg:
    19 juni 2012
    Top Rob, bijna klaar voor je "grote" reis. Heel veel plezier. Ben benieuwd naar de komende verhalen.
  5. Bart, Denise en Jules:
    19 juni 2012
    Volgens mij heb je die fruitshakes hard nodig met al dat poetswerk ;-) Nb Bij de mac hebben ze ook (fruit) salades toch?! Fijn om te lezen dat je stemming om is en je er nu klaar voor bent. Goede reis!! X
  6. Sandra:
    19 juni 2012
    Ooh wat goed,alles in boekvorm,kan ik nu eindelijk stoppen met dat uitprinten!!!!
    Dan wordt dit mijn eerste boek dat ik ooit gelezen heb,echt geweldig,dusse bestel voor mij dan ook maar een exemplaar Rob.
    Nou zet hem op,you go girl (voor Dory).
  7. Gonnie:
    19 juni 2012
    Hè Robbie, je bent toch maar een bezig bijtje . Had ik niet achter je gezocht hihihlB Ben blij dat je met je kamper bijna alles op orde heb. Straks op weg , spannend hoor. Lees graag je verhalen. Hele dikke pakkerd . Xxx
  8. Anneke:
    Ha die Rob,

Jij met een stofzuiger? Het afdelingenbureau lacht zich te pletter! Dat zul je nog lang moeten horen, denk ik.
    Goeie reis als je één dezer dagen echt op pad gaat!
    Ik geniet van je verhalen.
  9. Marcella:
    19 juni 2012
    Nog even en dan gaat de reis echt beginnen! Snap dat het af en toe echt wel moeilijk is, je moet het toch maar even doen! Maar als je eenmaal op weg bent weet ik zeker dat het TOP wordt, en ga er vooral van genieten! Dit is een ervaring die je nooit gaat vergeten, en ik reis vanaf hier met je mee, net als de rest :)
  10. Josje just welcomed a new furry friend to Ravenwood Fair!:
    19 juni 2012
    kom op Rob je red het, stoere vent als jij.
    straks als je weer terug bent in ons kikkerlandje heb je je zelf overwonnen. Je bent een topper.
    9 van de 10 mannen doen het je niet na.

dikke knuf
  11. Ilona:
    Hey Rob,
    bij de Burger King ook gratis Wifi :-). Houd wat in hè dat huishouden. Maar je krijgt er iets moois voor terug. Rij voorzichtig en geniet van de omgeving!
    Groetjes vanuit een zonnig Langedijk!
  12. Bert & Simone:
    Get your Dory runnin'
    Head out on the highway
    Lookin' for adventure
    And whatever comes your way!!

Lieve Rob, een hele goeie reis. Gelukkig zijn er heel veel Mac's daar! Genieten, he?
    Liefs, Bert & Siem xx
  13. Mike:
    19 juni 2012
    Heel veel plezier de eerste paar dagen, tussen de hartverzakkingen door!! Blij dat je de fruitboer daar gevonden hebt. McSalad schijnt nog slechter te zijn dan een burger, dus neem daar maar lekker een quarter pounder.
  14. Jan Kragt:
    Hoi Robbie,

Je karretje ziet er leuk uit en geniet er van , ik zoek nog een techneut je komt in aanmerking zoals ik de foto's zie.
    Rob groetjes van ons allemaal
  15. Cees:
    20 juni 2012
    Hé Rob, heb je wel een schoon schortje aangedaan? Haha!
    Geniet ervan.
  16. Nick ruiter:
    20 juni 2012
    halo rob heb je te minste eer van je werk ik ben trots op je dat je het gevecht bent aan ge gaan met al het vuil dat in de camper was zou zie je maar oude mannen van 80 zijn geen poetsers meer maar jij hebt toch een beetje in je .heel veel plezier in je schoone camper.en ik kijk er naar uit om je boek in handen te hebben en te lezen groetjes nick
  17. Mike:
    23 juni 2012
    is het niet weer eens tijd voor een update korpershoek!
  18. Samantha:
    4 juli 2012
    Hi Rob.
    Nou ik ben begonnen hoor,met het lezen van je verhalen! Net het eerste verhaal gelezen en vind het prachtig,kom maar op met meer. waarschijnlijk ben je nu al een doorgewinterde route 66 reiziger en ga je nog van alles mee maken. Stoer hoor zo tussen de cactussen en wie weet wat nog meer...lees: spinnen en slangen ha ha. weet je nog dat we het erover hadden. Nou ik ga genieten van je verhalen en rij passief met je mee. knuffels van Sam