Waarom…

22 juli 2012 - Eureka, Missouri, Verenigde Staten

Ik heb mezelf vaak afgevraagd, de afgelopen weken, waarom? Waarom doe ik dit.. Om mezelf tegen te komen? Om mezelf te bewijzen? Waarom onderneem je, in vredesnaam, zo iets??? Waarom? Spijt? Geen seconde!! Nee echt niet!!

Nu mijn reis alleen, toch het einde gaat naderen, ga je, jezelf dit soort vragen stellen. Niet dat ik dat niet eerder heb gedaan hoor, maar ze gaan nu toch de boventoon voeren. Waarom??? Spijt???? Geen seconde!!!

Ik weet, dat ik  door deze reis,  door dit geweldige land, problemen in de toekomst   makkelijker aan ga kunnen!! Ik heb veel geleerd. Ben mezelf meer dan me op sommige momenten lief was, tegen gekomen… Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Ik heb ondervonden dat er mensen, op een geweldige manier met je meeleven, meevoelen !!!!  Mensen die je op een totaal andere manier hebt leren kennen. Alleen door hun opmerkingen,  hun meeleven, hun gevoel…. Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Ik ben er achter gekomen, dat thuis (ZS), waar ik soms enorm de balen van had, mijn thuis is. Samen met Ina het leven gaan leven dat we samen willen!!! Ik ben zo blij dat ik haar gemist heb!!! Dacht dat ik mijn geluk elders moest zoeken en vinden.. Maar geluk zit in jezelf!!!! Mijn toekomst is samen met Ina gelukkig leven, genieten van de kinderen en kleinkinderen, familie en vrienden!!!!   Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Angsten… Ik heb er vele gehad.. Zonder benzine in de woestijn??? Werken de remmen??? Hoe gaat het met de temperatuur van Dory.. Is er weer wat met dat ding???? Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Er zijn momenten geweest dat ik dacht… Ik zoek een vliegveld op en ga naar huis……. Helaas heb ik vele plekken die ik wilde zien, niet gehaald, Grand Canyon. Hooverdam, Las Vegas, LA. San Francisco…  Ze waren allemaal net iets te ver, voor Dory en Robbie…. Maar ik kom ooit weer terug en ga dan al die prachtige plekken zien!!!!!!  Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Maar ik ben wel in het Joshua Tree park, geweest…. Wie kan dat zeggen?? Welke U2 fan is daar geweest en heeft die bomen echt gezien??? IK !!!!!!!! Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Ik ben van oost naar west gereden en route66 voor het grootste gedeelte gezien… Ongelooflijk gaaf!!!!. Daarna terug van west naar oost, via een door mezelf gekozen route.. Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Maar wat voor mij de grootste waarde is??? Twee dingen: Ik ben echt trots op mezelf, dat ik dit heb ondernomen en overwonnen!!!! Ten tweede (kan ook in omgekeerde volgorde hoor).. Dat zijn jullie! Ik kan, ben ik bang, niet duidelijk maken hoeveel jullie voor mij hebben betekent. Vele natte ogen verder…..  De schoppen onder m’n kont, toen ik maar in Harrisburg bleef hangen en tegen de reis op zag… Het lieve aanmoedigende in het begin. De opmerkingen, toen ik voor het eerst het woord TROTS gebruikte, het meeleven met de periode van pech… Het me, er door heen slepen ….  Het ongeloof aan het einde…. Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Het zijn zo maar een aantal zaken die bij me opkomen……Waarom? Spijt? Geen seconde!!

Straks ga ik Ina ophalen, van Dulles-airport. Washington DC. Dan maken we fijn nog een trip langs de oostkust en doen we waarschijnlijk ook nog een gedeelte Canada aan. Ik kijk er naar uit!!!!

Daarom!!!!!!!

Spijt? Geen seconde!!!!!!

1. Matthys:
    23 juli 2012
    Ik ben trots op je pap. Niet alleen dat je dit gedaan hebt maar het meeste dat je jezelf hebt gevonden en trots op jezelf bent.

Love you

Zie je met een paar dagen. Kijk er naar uit!!
  2. Bart, Denise en Jules:
    In een woord PRACHTIG! Dikke kus
  3. Barrel:
    23 juli 2012
    Super TROTS!!! Hou van jou.
  4. Ina:
    23 juli 2012
    Ik ben trots op ons, dit hebben we doorstaan. Nu maar hopen dat we samen met Dory overweg kunnen. Ik ga ervoor!
  5. Sandra:
    23 juli 2012
    Nu heb ik natte ogen,wow Rob zo goed dat een man zoiets kan verwoorden,nooit geweten ;-) Je bent een geweldig persoon,maar dat wist ik al,en ik ben zoooooo blij dat ik alles heb mogen lezen en beleven, Waarom?????Spijt??????GEEN SECONDE!!
  6. Ton:
    Hi Rob en Ina,
    Geweldig dat jullie dat allemaal hebben meegemaakt en er zo zijn uitgekomen. Top! Rob bedankt voor je mooie verhalen, wij gaan deze week aan onze reis beginnen, dus dit dagboek gaan we sluiten. Jullie een fijne vakantie en tot in september.
  7. Nick ruiter:
    23 juli 2012
    halo rob ik ben hart stikken trots op je dat je het iedere keer weer lukt .en ik ben ook trots op mama die het zonder jouw ook redt en dat juli met ze tweetjes maar een leuke tijd mogen hebben .

en ik ben trots op juli........
  8. Ina:
    23 juli 2012
    Nick je bent een lieverd, xxx mama
  9. Gonnie:
    23 juli 2012
    Rob wat moet ik nog zeggen. Wat verschrikkelijk lief . Kreeg er tranen van in mijn ogen . Hoop dat je met Ina nog een maandje samen zullen genieten. Hele dikke knuffel. Xxxx
  10. Bert & Simone:
    23 juli 2012
    'k Ben d'r een beetje stil van.... Wat heb je dit weer mooi geschreven, recht uit je hart! Bedankt voor je openheid, Rob! En ook bewondering voor Ina, hoor! Ook voor haar was het natuurlijk niet altijd even makkelijk. Ik weet immers zelf hoe het is als je kerel lang en ver weg is! Maar wat zit ik nou te lullen? Je/jullie hebben nog een heerlijke vakantie samen voor de boeg! Nog 9 nachtjes.... Groetjes en dikke knuffel van de buurtjes
  11. Toos:
    24 juli 2012
    Waarom????? ging ik n reisblog van n compleet "vreemde" volgen? eigenlijk voor Barrel, zodat ik alle verhalen over jou trip beter zou begrijpen en ik was gefascineerd door t idee dat iemand in zijn eentje zo'n reis ging maken. Spijt????? Geen seconde !!!!!!! want ik heb genoten van iedere letter, woord, regel, verhaal, foto, filmpje, liedje, gedachtenspinsel, gedicht, monteur, fietser, boom, agent, Dory maar vooral van jou Rob, net zoals ik geniet van Barrel en Matthys.......heerlijke, open, eerlijke vriendelijke, mensen die af en toe tegen het leven schoppen maar eruit halen wat er in zit voor de volle 100%......... Bedankt dat je alles gedeeld hebt en ik hoop dat je straks samen met Ina je blog nog bij blijft houden tot je weer thuis ben. Je mag met recht TROTS zijn.
  12. Ria:
    24 juli 2012
    respect
  13. Ingeborg:
    27 juli 2012
    Top Rob!!
  14. Ilona:
    27 juli 2012
    Mooi geschreven Rob! Super hoor hoe je het hebt gedaan!
  15. Niels:
    28 juli 2012
    Met een woord:

Gaaf!

Echt mooi dat je dit doet rob! En vooral dat je inziet dat het in jezelf zit.